Časté otázky

Časté otázky

Čo je to konzultácia?

Konzultácia je proces, ktorého cieľom je odstrániť alebo zmierniť klientove psychické ťažkosti. Konzultanti prostredníctvom odbornej konzultácie pomáhajú ľuďom všetkých vekových skupín žiť zdravšie, zmysluplnejšie a produktívnejšie. Pri odbornej konzultácii používajú konzultanti vedecky overené postupy, ktoré pomáhajú ľuďom odstrániť negatívne javy a/alebo ich nasmerovať pozitívnym smerom.

Pre koho je konzultácia určená?

Bez ohľadu na to, čo Vás trápi, naši konzultanti Vám poskytnú pomoc alebo Vás nasmerujú správnym smerom. Konzultácia dokáže pomôcť ľuďom nahliadnuť do seba a nájsť či upraviť svoj životný smer. Či už ste vrcholový manažér, mamička na materskej, študent, senior alebo umelec, naši konzultanti sú schopní pomôcť komukoľvek.

Je online konzultácia účinná?

Online konzultácia je rovnocennou alternatívou klasickej „tvárou v tvár“ konzultácie a rovnako prináša pozitívne účinky. Vyskúšajte si to! Ak nebudete spokojní, peniaze za prvú konzultáciu Vám vrátime.

Čo všetko potrebujem na to, aby som absolvoval/a konzultáciu?

Všetko, čo potrebujete, je počítač, tablet či smartfón s internetovým pripojením a podporovaným prehliadačom.

Aký priestor je najvhodnejší na online konzultáciu a ako sa mám na ňu pripraviť?

Najvhodnejší priestorom je miesto, kde sa budete cítiť príjemne. K plnohodnotnej konzultácii je potrebný pokoj, aby ste sa vedeli uvolniť a nič Vás nevyrušovalo. Nie je podstatné, či ide o interiér alebo exteriér (pokiaľ je v ňom dostupné kvalitné pripojenie).

Nevhodné sú hlučné a frekventované priestory, ktoré by Vás mohli vyrušovať a ktoré by Vám mohli brániť uvoľniť sa.

Či už si uvaríte čaj alebo kávu, alebo si pustíte pred sedením relaxačnú hudbu, necháme na Vás. Urobte všetko preto, aby ste mali zo sedenia čo najpríjemnejší zážitok, k čomu prispejú aj naši konzultanti.

Je hovor cez Eustacio bezpečný?

Online konzultácie prebiehajú cez platformu 8×8, ktorá disponuje najvyššími bezpečnostnými štandardami. O bezpečnosť komunikácie sa nemusíte obávať. Videohovor taktiež nie je možné nahrávať. Vaše zariadenie komunikuje priamo so zariadením konzultanta a do Vašej komunikácie nemôže vstúpiť nikto ďalší.

Ako mám postupovať od navštívenia stránky až po ukončenie konzultácie?

  • Zaregistrujte sa (ak už ste zaregistrovaný, jednoducho sa len prihláste).
  • Prezrite si profily konzultantov a vyberte si toho, ktorý Vám vyhovuje. Taktiež môžete vyplniť náš dotazník, ktorý Vám odporučí konzultanta na základe Vašich preferencií.
  • Zvoľte si termín, ktorý Vám vyhovuje. Voľné termíny má každý konzultant uvedené vo svojom profile. Kliknutím na konkrétny termín a následnou úhradou si rezervujete termín u daného konzultanta.
  • Po zaplatení Vám odošleme potvrdzujúci e-mail s informáciami o ďalších krokoch.
  • 24 hodín pred konzultáciou Vám e-mailom pripomenieme termín konzultácie.
    10 minút pred začiatkom sa pripojte na stránku eustacio.sk, prihláste sa do svojho účtu a otestujte kliknutím na tlačidlo „otestujte si hovor“, či Vaša kamera, mikrofón a reproduktor fungujú korektne. Virtuálna miestnosť bude Vám a konzultantovi sprístupnená 15 minút pred začatím konzultácie.
  • Po ukončení konzultácie môžete vyplniť spätnú väzbu k danému konzultantovi (spätnou väzbou pomôžete nielen konzultantovi, ale aj nám ďalej zdokonaľovať portál a posúvať sa vpred. A tým pomôžete všetkým, ktorí ho v budúcnosti navštívia).
  • Následne sa môžete prihlásiť na ďalšie konzultácie.

Nefunguje Vám kamera alebo mikrofón?

V prípade, že Vám po pripojení sa na konzultáciu nefunguje kamera alebo mikrofón, postupujte nasledovne (dôležité je povoliť všetky žiadosti o prístup ku kamere a mikrofónu):

1.) Opätovne načítajte webovú stránku.
2.) Odhláste sa zo svojho účtu. Opätovne sa prihláste a pripojte na konzultáciu.
3.) Otvorte inkognito režim a prihláste sa na konzultáciu
(Skratka – Windows; Ctrl+Shift+N, Macbook; Command+Shift+N) alebo
(Chrome: kliknite na tlačidlo ponuky v pravom hornom rohu prehliadača, následne na tlačidlo „nové okno inkognito“.
Safari: kliknite na tlačislo „Súbor“ situované v hornej lište. Následne na tlačidlo „nové súkromné okno“.
Mozilla firefox: kliknite na tlačidlo ponuky v pravom hornom rohu prehliadača, následne na tlačidlo „súkromné okno“.)
4.) Stiahnite si nový prehliadač, prihláste sa do svojho účtu a pripojte sa na konzultáciu. Dôležité je povoliť všetky žiadosti o prístup ku kamere a mikrofónu.

Akým spôsobom môžem zaplatiť?

Platbu je možné zrealizovať platobnou kartou. Po rezervácii konkrétneho termínu budete presmerovaný na platobnú bránu.

Môžem zaplatiť až po konzultácii?

Nie je možné zaplatiť až po konzultácii. Za konzultáciu je nutné zaplatiť ešte pred jej samotným uskutočnením.

Prečo nie je konzultácia online zdarma?

Okrem samotnej odmeny pre konzultanta sa prevádzka online služby spája s množstvom aktivít, ktoré si vyžadujú značné finančné investície. Príkladom je tvorba a údržba samotného portálu, jeho inovácia a ďalší vývoj funkcionalít, zabezpečenie spokojnosti našich klientov a konzultantov, zákaznícka podpora a množstvo ďalších. Robíme však všetko pre to, aby konečná cena bola čo najprístupnejšia.

Môžem rezervovanú konzultáciu zrušiť alebo presunúť?

Zrušiť alebo presunúť konzultáciu je možné najneskôr 24 hodín pred jej začiatkom. Pri zrušení Vám bude uhradená suma vrátená v plnej výške. Ak do konzultácie ostáva menej ako 24 hodín, rezervovaný termín už nie je možné zrušiť či presunúť.

Ak nebudem spokojný/á, vrátite mi peniaze?

Pri nespokojnosti s prvou konzultáciou vraciame uhradenú sumu v plnej výške.

Nezúčastnil som sa uhradenej konzultácie. Mám nárok na vrátenie peňazí?

Ak ste sa nezúčastnili uhradenej konzultácie, nevzniká Vám nárok na vrátenie peňazí. Konzultant v takom prípade čaká v určenú hodinu v online miestnosti, čím je blokovaný jeho čas aj kapacity, za čo mu prináleží odmena. Uvedené platí aj v prípade, ak išlo o Vašu prvú konzultáciu (viď predchádzajúci bod).

Môže mi konzultáciu preplatiť zdravotná poisťovňa?

V súčasnosti nie je možné, aby konzultácie cez Náš portál preplácala zdravotná poisťovňa. Na tejto možnosti aktívne pracujeme.

Akou formou sa môžem rozprávať s konzultantom?

Môžete si zvoliť medzi audio/video hovorom a chatom. V prípade, že si zvolíte audio/video hovor, konzultácia prebieha formou videohovoru, avšak pred začiatkom konzultácie si môžete kameru vypnúť a komunikáciu tak viesť prostredníctvom audiohovoru.

Môžem zmeniť formu konzultácie chat na audio/video hovor, prípadne audio/video hovor na chat po 15 minútach rozhovoru?

Nie, formu konzultácie môžete zmeniť maximálne do 24 hodín pred konzultáciou.

Musím niečo pred začiatkom konzultácie inštalovať?

Nie, nemusíte. Konzultácia prebieha prostredníctvom webového prehliadača.

Čo v prípade, ak sa vyskytnú technické problémy?

Ak sa vyskytnú technické problémy, kontaktujte nás na podpora@eustacio.sk. Urobíme všetko pre to, aby sme ich vyriešili. V prípade, ak by bol problém na našej strane, nič neplatíte. Ponúkneme Vám náhradný termín.

Predtým, než začnete službu videohovoru používať, je potrebné, aby ste povolili prístup ku kamere aj k mikrofónu. Taktiež je potrebné (na základe voľby Vášho prehliadača) povoliť prípadnú žiadosť aplikácie o povolenie prístupu k Vašemu hardvéru. Desať minút pred začiatkom konzultácie otestujte, či je spojenie v poriadku a či kamera aj mikrofón fungujú.

Ako dlho trvá konzultácia?

Konzultácia trvá 50 minút. Následných 10 minút slúži k ukončeniu konverzácie medzi Vami a konzultantom a dohodnutie ďalšieho postupu.

Kedy sa mám pripojiť?

10 minút pred začiatkom sa prihláste na stránku eustacio.sk, pripojte sa na online konzultáciu a otestujte, či Vaša kamera, mikrofón a reproduktor fungujú korektne. Virtuálna miestnosť bude Vám a konzultantovi sprístupnená 15 minút pred začatím konzultácie.

Aké štandardy spĺňajú konzultanti na stránke eustacio.sk?

Všetci naši konzultanti spĺňajú minimálne jednu z nasledujúcich podmienok:

  • disponujú magisterským titulom v oblasti psychológie,
  • psychoterapeut vo výcviku s čestným vyhlásením vedúceho výcviku, že psychoterapeut vo výcviku môže viesť vlastné konzultácie,
  • úspešne absolvovali psychoterapeutický výcvik, ktorý spĺňa kritériá slovenskej legislatívy.

Aký je rozdiel medzi psychológom, psychoterapeutom vo výcviku a psychoterapeutom?

  • psychológ je vysokoškolsky vzdelaný odborník II. stupňa, ktorý má vzdelanie v odbore psychológia. Psychológia má rôzne zameranie a špecializácie.
  • psychoterapeut vo výcviku je vysokoškolsky vzdelaný odborník, ktorý má vzdelanie v odbore psychológia a zároveň je v procese psychoterapeutického výcviku v určitej psychoterapeutickej metóde.
  • psychoterapeut je vysokoškolsky vzdelaný odborník, ktorý má vzdelanie v odbore psychológia a zároveň má absolvovaný niekoľkoročný psychoterapeutický výcvik v určitej psychoterapeutickej metóde.

Ako si vybrať správneho konzultanta?

Konzultanta si vyberiete na základe vlastných preferencií na podstránke “Naši konzultanti” alebo prostredníctvom vyplnenia dotazníka “Nájsť konzultanta”, ktorý Vám odporučí najvhodnejších konzultantov podľa Vašich preferencií.

Akého konzultanta si mám vybrať, ak sa moja problematika nenachádza v žiadnej zo špecializácii?

V takom prípade nás kontaktujte na podpora@eustacio.sk, osobne Vám pomôžeme nájsť vhodného konzultanta.

Prečo sú ceny u jednotlivých konzultantov rozdielne?

Ceny si stanovujú samotní konzultanti na základe svojich možností, schopností a hodín praxe.

Znamená to, že konzultant s nižšou cenou ponúka menej kvalitné služby?

Zastávame názor, že dĺžka praxe nemusí reflektovať schopnosti konzultanta.

Môžem sa spoľahnúť na súkromie pri konverzácii s konzultantom?

Áno, konzultanti sú viazaní etickými pravidlami. Všetko, čo bude na konzultácii povedané, ostane len medzi Vami.